Låtskriving

Kulturskolen_Blå_Skjerm.png

Skriver du musikk eller går med låtideer i hodet som lengter ut? Meld deg på låtskrivingskurs! (kun få plasser!)

Kurset passer for deg som skriver musikk eller ønsker å skrive musikk. Det er en fordel om du spiller et akkordinstrument (gitar, piano, ukulele) og en forutsetning at du går med en liten låtskriver i magen.

Kurset hjelper deg på reisen fra ren inspirasjon til studioinnspilling med profesjonelle musikere. I tillegg får du fremført den innspilte låta di med band på Rockheims scene ved kursets slutt.

Du vil få individuell oppfølging i tillegg til gjennomgang av/og arbeid med konkrete tema som er relevante i låtskrivingen og forberedelser til studio. Du vil også få kunnskap om hvordan du kan gå frem for å dele musikken din med omverdenen og hvordan du ivaretar rettighetene dine som låtskriver.

For deg som aldri har skrevet musikk før, så kan kurset garantere at du har minst en låt klar etter endt kurs (så lenge du møter forberedt og jobber mellom samlingene). For deg som allerede skriver låter vil du bla. få tips og triks til hvordan du kan tenke og jobbe annerledes og kanskje oppleve at mengden låter du skriver øker betraktelig. Du vil også bli utfordret ved å vise frem låtene dine for andre låtskrivere i prosessen.

Aldersgrense: 14 - 19 år

Kursdag: Mandager fra kl. 17:00. Noe oppmøte i helg må påregnes.

Undervisningssted: Kulturskolebygget på Bispehaugen skole

Kursets varighet: Oktober 2022 - Juni 2023

Kurset er til dels samlingsbasert - det er ikke oppmøte hver mandag gjennom hele skoleåret.
Detaljert plan for kurset får du ved kursets oppstart.

Alder:

Fra 14 år