Dans

0001_TRKK_kommunikasjonsK_750x750px_dans.png

Dans er poesi med ben og armer, skrev den franske poeten Baudelaire. Dans er en morsom hobby, og flott måte å uttrykke seg på. Dans har blitt et svært populært tilbud for både gutter og jenter, og vi tilbyr dans i stadig flere bydeler. I kulturskolen underviser vi i mange dansesjangere, men alltid med fokus på danseglede og mestringsfølelse. Det finnes dansetilbud for elever fra 4 - 20 år.

Dans

I danseundervisningen legger vi vekt på å ta vare på og utvikle elevens danseglede, danseteknisk grunnlag, mestringsfølelse og egen skaperkraft.

4 - 20 år

Innhold i undervisningen

Barnedans (4-6 år)

En lekende time for de yngste, med fokus på motorikk, rytmikk og danseglede.

Grunntilbud (6 - 12 år)

Elevene får kjennskap til ulike danseformer og får utvikle sine danseferdigheter. De får arbeide med grunnleggende danseteknikk, og lære hvordan man utvikler egne danser.

Ungdomskompani (13 - 20 år)

Elevene arbeider med koreografi og skapende arbeid med fokus på å opparbeide tekniske ferdigheter. Hovedvekt på jazz og moderne/samtidsdans.

Klassisk ballett(10-20 år)

Elevene arbeider med balletteknikk ved barren, i senter og over gulvet.

Elever stiller i treningstøy som det er lett å bevege seg i.

Tidspunkt, se se timeplan

Undervisningssted Brundalen skole, Byåsen skole, Charlottenlund barneskole, Dalgård skole, Huseby skole, Ila skole, Kattem skole, Lilleby skole, Ranheim (Kulturtribunen), Sjetne skole, Stabbursmoen skole og i sentrum (Byboren vgs).

Fra 4 år